dijous, 16 d’abril del 2009

Taller de ceràmica: Peça 2

Aquesta secció l'he deixat una mica abandonada per tot el que m'ha passat aquests darrers mesos. En aquest temps he exterioritzat més els meus sentiments deixant de costat altres aspectes de la meva vida. A més, ha coincidit que no he pogut anar al taller. Si tot va bé, aviat hi tornaré a ser. Ho trobo a faltar.
Parlem del "tema". Aquesta segona peça està feta amb la tècnica dels "xurros" o "macarrons". Vaig tenir que fer uns "xurros" més o menys de la mateixa mida. El més difícil era aconseguir que quedessin el més rodons possibles. Ostres !! Aquí, a vegades, quan quasi estaven au !! em quedaven aplanats... Apa ! Desfer i tornar-hi: un tros de fang i pressionant contra la taula i amb els dits estessos i el palmell de la mà anar estirant la pasta. Quan n'hi havia uns quants de fets, els anava posant un a sobre l'altre a la base feta també en "xurros" (com un cargol pla). Després amb una eina anava aplanant els xurros per on s'ajuntaven verticalment i horitzontalment. Es va pulir la peça i es va fer una primera cuita al forn (bizcochado). Dies més tard va tocar decorar-la i esmaltar-la. Aquí vam decidir fer-ho només per dins. Per dins per si es volia posar-hi aigua. Aquesta va ser la primera peça al taller i es nota. A dins m'hi varen quedar algunes esquerdes i això és perquè no vaig ajuntar prou bé les peces que anava superposant. També es nota molt una "certa" irregularitat".


Peça 2. Plat amb tècnica de xurros (2008)